top of page
Пошук

“Думка архітектора” - серія інтерв’ю з переможцями архітектурного конкурсу «RESET 2022»

Відбувся Всеукраїнський закритий архітектурний конкурс «RESET 2022: Енергоефективні, зелені школи». Об'єктом конкурсу стало проєктування нової будівлі закладу загальної освіти на 250 учнів (з можливістю використання, як опорного закладу освіти) ー школи I-III ступенів, розташованої за адресою: вул. Грушевського, 1, м. Новгород-Сіверський, Чернігівської області.

Його проведення стало можливим завдяки стійкості та незламності учасників конкурсу та наших партнерів.


Організатор конкурсу: Громадська спілка «Бізнес за партнерство» в рамках проєкту «Просування енергоефективності та імплементації Директиви ЄС про енергоефективність в Україні», що виконується Німецькою урядовою компанією GIZ GmbH за дорученням Уряду Німеччини та Швейцарії.

Проєкт реалізується за підтримки: Мінрегіон Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, Міністерство освіти і науки України.

При партнерстві: Національна Спілка Архітекторів України, Національна спілка журналістів України, Асоціація міст України, Конфедерація будівельників України.



🎤 У рамках оголошення результатів конкурсу ми підготували серію інтерв’ю з переможцями. “Думка архітектора” ー Анна Бородкіна, переможниця Всеукраїнського закритого архітектурного конкурсу «RESET 2022: Енергоефективні, зелені школи», провідний архітектор та генеральний директор “BORODKIN architects”. “BORODKIN architects” ー це київська команда архітекторів, урбаністів, дизайнерів. Архітектурна майстерня заснована у 1995 році Юрієм Миколайовичем Бородкіним. За майже 30 років архітектурної практики зведено понад 60 об'єктів.


1. Чи брала Ваша майстерня участь в архітектурних конкурсах раніше?

― Команда “BORODKIN architects” брала участь у багатьох конкурсах. У свій час ми виграли конкурс на реконструкцію Європейської площі. Посіли друге місце у конкурсі на реконструкцію Майдану Незалежності («Територія гідності»). Брали участь у конкурсах на будівництво пішохідного мосту в Києві, благоустрою прилеглої пішохідної зони біля ЦУМу, реконструкції Контрактової площі, Поштової площі, Севастопольської площі, Національного меморіального комплексу Героїв Небесної Сотні, забудові кварталу Дарницького ДШК, концепції парку культури і відпочинку "Парк Почайна".

2. Чому Ви вирішили взяти участь в архітектурному конкурсі «RESET 2022: енергоефективні зелені школи»?

― Конкурс проєктування освітнього закладу, до того ж відбудови зруйнованої школи, це можливість внести певне нове бачення і дуже важливий проєкт на сьогодні. Школа повинна мотивувати до гармонійного розвитку дитини, щоб кожен учень зміг реалізувати себе, як індивідуальність. У цьому плані я хочу відмітити європейські школи, де не ставлять оцінок. Така система мені особисто дуже імпонує. Хто хоче вчитись ー у нього є всі можливості. Школа має надавати оцей push ー поштовх для розвитку.

3. Чи доводилось Вашій архітектурній майстерні раніше проєктувати школу?


― Так, у нас є досвід проєктування шкіл у Києві. Крім того, ми брали участь у реконструкції Кловського ліцею та Києво-Печерського ліцею № 171 “Лідер”. Розробляли концепцію сучасної школи у новобудові по вул. Берковецькій.
Проєктували заклад дошкільної освіти в Печерському районі столиці.
Брали участь у проєктуванні благоустрою шкільної території ССШ I-III ступенів №91. Майстерня запроєктувала багато нових житлових комплексів в столиці, і майже в кожному є вбудовані приміщення для дошкільної освіти дітей.

4. Розкажіть про ключові особливості такого проєктування?


― Основною функцією школи є навчання, але також дуже важливим є місце (простір), де діти пізнають навколишній світ. Продумані раціональні об’ємно-просторові рішення, доступ природного світла, колір, фактура ー все це повинно бути спроєктоване таким чином, щоб максимально задовольняти потреби дітей. Щодо особливостей проєктування школи у Новгород-Сіверському: Будівля школи зазнала ракетного обстрілу. Це стало предметом неординарного підходу до проєктування нової будівлі та часткової реставрації вцілілого. Ділянка проєктування знаходиться на пагорбі з суттєвим перепадом висот, в оточенні присадибної забудови житловими будівлями. На ділянці залишилися майже повністю зруйнована споруда спортивного залу та суттєво пошкоджена будівля самої школи. Ми частково зберегли фрагменти зовнішніх стін спортивного залу, щоб створити на фундаменті цієї будівлі нову споруду ー оранжерею-теплицю, цим самим зберегти пам'ять про руйнування школи, наслідки страшних подій.

5. З якими труднощами Ви зіткнулись при проєктуванні школи у Новгород-Сіверському?


― Це задачі, а не труднощі, скоріше. Ділянка має активний рельєф, який складно використовувати, але точно варто. Місцевість та ділянка зі значними перепадами висот вплинули на композиційне вирішення об’єму будівель, щоб гармонійно поєднати забудову школи з оточуючим середовищем. Тим паче ー там такі мальовничі краєвиди.

6. Яким Ви бачите архітектурне майбутнє України?


― Те, що це майбутнє буде - це факт. У нас є прекрасні архітектурні школи, чудові архітектори, варті уваги, є бажання працювати і творити. Хотілося б, щоб наші замовники довіряли вітчизняним архітекторам не менше, ніж зарубіжним. Наші норми і стандарти правової документації тримають нас у певних рамках, що мають історичні корені ще з часів недалекого минулого. Вони обмежують нас і людей, для яких ми працюємо певними бар’єрами. Таких обмежень не мають країни, чиєю архітектурою, середовищем, різноманіттям і красою ми захоплюємося.

7. Чому архітектурні конкурси є важливими?


― Конкурси для архітекторів ー це можливість висловити своє бачення, не обмежуючи фантазію. Так можна побачити чисту думку архітектора. Архітектурні об’єкти різних часів, якими зачароване людство, створювали фахівці, що брали відповідальність за свою роботу, а замовники їм довіряли. І всупереч існуючим, застарілим за часом розвитку суспільства нормам, створювали архітектуру свого бачення, спираючись на потреби суспільства свого сьогодення, технологічні та наукові можливості.

Інтерв’ю підготувала Ангеліна Завадецька


Comments


bottom of page