top of page
Пошук

Боротьба за енергонезалежність триває! Підсумки Національного Проєкту «Тиждень Енергоефективності 2024»


Енергосистема країни третій рік поспіль зазнає серйозних руйнувань від рук ворога, аварійні відключення та блекаути стали новою реальністю. Але, не зважаючи на це, Україна продовжує боротьбу за свою енергонезалежність. А енергоефективність – це нова парадигма економічного потенціалу України та світовий тренд із захисту довкілля. 

Саме тому з 9 по 12 грудня Національний Проєкт «Тиждень Енергоефективності 2024» згуртував представників влади, бізнесу, міжнародних донорських організацій, науковців та муніципалітетів навколо питань розвитку енергоефективної культури на національному та місцевому рівнях. Проєкт об’єднав сотні ідей та поглядів, пов’язаних з енергетичним майбутнім та сталим розвитком України.


Традиційно майже тисяча учасників з усіх куточків України мала змогу дізнатися про успіхи та перепони, пов’язані з впровадженням енергоефективності в 2024 році, а також про плани на наступний рік.


На прес-брифінгу, присвяченому старту Проєкту, обговорювався поточний стан енергосистеми: сьогодні енергетичні об’єкти на багато краще захищені від ворожих атак, ніж минулоріч, бізнес побачив новий потенціал у використанні альтернативних джерел енергії, держава підготувала якісне законодавче підґрунтя для енергоефективного відновлення країни, а територіальні громади реалізовують енергоощадні проєкти, що дають змогу економити кошти місцевих бюджетів.  


Проте, двома ключовими проблемами, які заважають нам на шляху до глобального впровадження енергоефективності, є:

-                брак фінансових ресурсів як у територіальних громад, так і в держави, на допомогу може прийти бізнес та взяти участь в інвестуванні енергоощадних проєктів;

-                брак досвідчених спеціалістів в малих містах та селищах, які взяли б на себе роль амбасадорів з енергоефективності.


Не зважаючи на це, робота триває, муніципалітети знаходяться в активному пошуку грантів від держав-партнерів, вітчизняні банки готові надавати пільгове кредитування на реалізацію енергоефективних проєктів, а держава розглядає можливість покривати відсотки за рахунок новоствореного Фонду декарбонізації України.


Кадровий голод та дефіцит енергоменеджерів взялися вирішувати міжнародні донорські організації та національні ВНЗ шляхом створення енергетичних хабів та навчальних курсів.


Також під час Діалогової платформи, що проходила в рамках Тижня, обговорювалось гостре питання забезпечення внутрішньо переміщених осіб доступним та комфортним житлом. Одним зі шляхів вирішення цієї проблеми на разі розглядається варіант державно-приватного партнерства, пов’язаного з будівництвом та реконструкцією житлових приміщень, покликаних задовільнити потреби впо інтегруватися в нове оточення та мати якісний дах над головою.


Якщо проаналізувати результати чотирьох днів Національного Проєкту «Тиждень Енергоефективності 2024», можемо дійти висновку, що консолідувавши та синхронізувавши дії державної та місцевої влади, бізнесу і суспільства, можна досягнути колосальних успіхів у сфері енергетичної ефективності, а також стати прикладом для інших країн, адже війна триває і ми не маємо іншого вибору, як перемогти, у тому числі, і на енергетичному фронті.


«Тиждень Енергоефективності 2024», організований Громадською спілкою «Бізнес за партнерство», відбувся завдяки підтримці Міністерства розвитку громад та територій України, Команди підтримки відновлення та реформ, Державного агентства з енергоефективності та енергозбереження України, GIZ, Фонду Енергоефективності, Інституту житла, Асоціації міст України, Всеукраїнської Асоціації ОТГ, Всеукраїнської асоціації громад, Всеукраїнської агенції інвестицій та сталого розвитку, Наці



ональної спілки журналістів України, AI Consult, Energy club, Центру підготовки енергоменеджерів, Вінницького національного технічного університету, Державного науково-дослідного інституту будівельних конструкцій, Асоціації виробників пінопласту, Асоціації українських виробників світлопрозорих конструкцій та Green Building.


Генеральним медіа-партнером став медіа-холдинг «Апостроф», медіа-партнери – журнал «Громади» та Hromadske, профільними медіа-партнерами виступили «Енергобізнес» та «Українська енергетика», регіональними медіа-партнерами – Pro100Media Краматорська, Думка, Телебачення «Галичина», Відбудова Запоріжжя та Телеканал РАІ.

Comments


bottom of page