Відбувся Всеукраїнський закритий архітектурний конкурс «RESET 2022: Енергоефективні, зелені школи».
Об'єктом конкурсу стало проєктування нової будівлі закладу загальної освіти на 250 учнів (з можливістю використання, як опорного закладу освіти) ー школи I-III ступенів, розташованої за адресою: вул. Грушевського, 1, м. Новгород-Сіверський, Чернігівської області.
Його проведення стало можливим завдяки стійкості та незламності учасників конкурсу та наших партнерів.
Організатор конкурсу: Громадська спілка «Бізнес за партнерство» в рамках проєкту «Просування енергоефективності та імплементації Директиви ЄС про енергоефективність в Україні», що виконується Німецькою урядовою компанією GIZ GmbH за дорученням Уряду Німеччини та Швейцарії.
Проєкт реалізується за підтримки: Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, Міністерство освіти і науки України.
При партнерстві: Національна Спілка Архітекторів України? Національна спілка журналістів України, Асоціація міст України, Конфедерація будівельників України.
🎤 У рамках оголошення результатів конкурсу ми підготували серію інтерв’ю з переможцями.
“Думка архітектора” ー Сергій Грабчук, володар заохочувальної премії архітектурного конкурсу Всеукраїнського закритого архітектурного конкурсу «RESET 2022: Енергоефективні, зелені школи», архітектор та керівник компанії Проєктна організація "Проспект-Проект".
"Проспект-Проект" спеціалізується на проєктуванні будівель і споруд різних типів: логістичні комплекси, інженерні споруди, промислові будівлі, освітні заклади, стадіони, спортивні комплекси, офісні та торговельно-розважальні центри, заклади торгівлі, індивідуальні та багатоповерхові багатоквартирні житлові будинки, житлові комплекси.
1. Чи брала Ваша Проєктна організація участь в архітектурних конкурсах раніше?
一 Ми працюємо у цій сфері давно, і брали участь у багатьох конкурсах по Україні, і у нашій Житомирській області, зокрема. Раніше конкурси були на містобудівних радах. Ми проєктували пропозиції промислових об’єктів для приватних замовників. Зайняли перше місце в архітектурному конкурсі від “Укрексімбанк” близько 10 років тому. Були конкурси від будівельних організацій, наприклад, від компанії «ТПК», які займаються виробництвом сендвіч-панелей. Брали участь у конкурсі на будівництво великого підприємства з виробництва воріт та дверей, де зайняли перше місце.
2. Чому ви вирішили взяти участь в архітектурному конкурсі «RESET 2022: енергоефективні зелені школи»?
一 Колись ми плідно співпрацювали з Агенцією сталого розвитку: їздили по різних країнах, зустрічалися з іноземними архітекторами, знайомились з новим екосталим будівництвом. Семінари проходили в Дубліні, Лондоні і Мілані. Архітектори та інженери їздили на семінари, знайомилися з об’єктами, які споживають енергію з середовища. Наприклад, Crystal Palace Center у Лондоні. Ми бачили, як він працює: збирає воду, накопичує і зберігає енергію. На основі здобутого досвіду, в архітектурному конкурсі «RESET 2022: енергоефективні зелені школи», ми приділили велику увагу використанню площі покрівлі. По-перше, ми використовуємо площу, якої завжди не вистачає, по-друге, покрівля збирає воду, якою можна виконувати полив. Нам цікавий цей напрямок ー екостала архітектура.
5. Чи доводилось Вам раніше проєктувати школу?
一 4-го березня ракетним ударом була зруйнована школа №25 у Житомирі. Ми спроєктували її відновлення. Також за нашим з колегами проєктом реконструювали Житомирську міську гуманітарну гімназію №23 ім. М. Очерета.
4. Розкажіть про ключові особливості такого проєктування?
一 Це новий освітній простір, де дитина почуватиметься вільно, у незамкненому середовищі. При проєктуванні варто враховувати доступність маломобільних верств населення, класи з прозорими дверима чи перегородками.
Про енергоефективність у проєктуванні школи. Найголовнішим є ефективне утеплення будівлі, енергозберігаючі вікна, які не впускають і не випускають тепло та покрівлі. Спершу будь-який об’єкт необхідно утеплити, а потім підбирати обладнання для опалення. Мало хто звертає увагу на те, що через покрівлю витікає найбільше тепла порівняно зі стінами чи вікнами.
5. З якими труднощами Ви зіткнулись при проєктуванні школи у Новгород-Сіверському?
一 Цікавим був рельєф на транспортно-пішохідні зв'язки. Ми розмістили школу на видових точках з транспортно-пішохідних мереж. Спортивне ядро ー стадіон, ми старались розмістити правильно по сторонах світу. Розміщували менше класів на сонячній стороні. А більшість навчальних класів розташували з видом на природу.
6. Яким Ви бачите архітектурне майбутнє України?
一 Останні декілька років наші архітектори часто виїжджали за кордон на лекції, семінари. Через це повністю змінився архітектурний підхід. Завдяки подорожам змінився світогляд в проєктуванні. Архітектори бачать використання нових матеріалів, енерготехнології, озеленення, ефективне використання води, тепла. Культура виконання робіт стала іншою: якісне проєктування до кожного дрібного елемента.
7. Чому архітектурні конкурси є важливими?
一 Ми можемо бачити роботу різних проєктувальників і порівнювати. Тому, що на місцях кожен знає ー хто працює краще. А коли знайомишся з проєктами з різних регіонів, можна зрозуміти: де ти не дотягуєш, а де перебільшуєш. Це можливість для архітектора побачити свої недоліки та підтягнути свої вміння.
Інтерв’ю підготувала Ангеліна Завадецька
Comments